×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bygga hemsida hjälp!

Postat av simpthemanking den 27 Mars 2017, 19:46
3 kommentarer · 350 träffar
Tjena,

Jag håller på att fila på en hemsida men har stött på lite problems som jag hoppas att jag kan få lite hjälp med. Till att börja med bör jag säga att jag inte kan speciellt mycket om kodning mer än simpel HTML. Hemsidan byggs i framförallt wordpress.

Den funktion jag vill åt är ett sökfält där man kan specificera sökningen, här kommer ett fiktivt ex:
klädesplagg > T-shirt
färg> blå
pris> mellan 0-400kr

Sen vill jag att alla produkter ska importeras från ett antal olika stora sidor. Alltså jag har själv inga produkter utan planerar att samla ett antal produkter från etablerade återförsäljare. Hur bör jag göra detta? Har tillgång till XML fil med alla produkter osv?

Sammanfattningsvis:
*Hur ska jag få till en sökfunktion där man kan specificera sökningen enl. ovan.
*Hur ska jag få detta sökfältet att integrera med en eventuell databas med alla produkter eller liknande?

Som sagt är rätt grön på detta området men uppskattar all hjälp jag kan få! Ursäkta om de blev lite rörigt.
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..