×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Windows 10 strul

Postat av Hatex22 den 2 Augusti 2016, 16:17
4 kommentarer · 528 träffar
Tjena, hjälp från tekniskt kunniga sökes!

Övergick från windows 7 till 10 i sista stund innan uppgradering började kosta. Fick däremot inte som på laptopen välja mellan att uppgradera och att göra Clean installation då den automatiskt uppgraderade och behöll alla filer.

Hur som helst så blev datorn lite fuckad efter installationen. Tar 20 min isch att öppna vissa program, tex google chrome. Är samma sak ibland via utforskaren och vissa inställningar i kontrollpanelen vill också ha 10-20 min innan de kommer igång.
Nu tänkte jag göra en clean windows 10 installation för att se ifall det kan lösa saken.

Det jag funderar är: När jag gör en clean windows 10 installation antar jag att möjligheten att gå tillbaka via ett knapptryck till windows 7 via kontrollpanelen(inom 30 dagar) kommer att försvinna.(nu kommer frågan, trumvirvel...)
Om det fortfarande skulle vara skit med windows 10 efter jag ominstallerat det och jag vill gå tillbaka till windows 7, kan jag då använda min original windows 7 cd för att formatera om datorn tillbaka till windows 7? eller har min windows 7 key förbruktas/gjorts om till windows 10 key när jag gick till windows 10?

Vill gärna testa ifall windows 10 kan fungera på datorn men vill fortfarande ha möjligheten att gå tillbaka till windows 7 ifall det inte skulle fungera bra.(några komponenter i datorn har inte drivrutiner för windows 10 tex. asus moderkort P8Z68-V LX , har hört att det ska fungera ändå i windows 10, vet inte ifall det är dumt att försöka.. men men)

Någon som av erfarenhet av detta eller liknande?

DISK: Vad tycker ni om windows 10 so far? Fungerar bra eller mycket strul?
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..