×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Wifi hittas man kan inte ansluta

Postat av sek08 den 15 Maj 2016, 19:34
1 kommentarer · 578 träffar
Hej vänner!

Efter att ha gjort en fabriksåterställning på mitt wifi-modem (WNR200v5 Netgear) så kan inte min dator (Macbook air, let the flaming begin) hitta wifi:et igen. Wifi-namnet står även på modemet men finns alltså ej att hitta. samtliga knappar lyser grönt på modemet och jag har kollat att allt är inkopplat osv.

Jag lånade även en polare laptop som har ethernet-kabel ingång och gjorde åter igen en fabriksåterställning. Via Netgears egna setup-program som heter "genie" så står det att mitt Wireless är aktivt och att kontakten är god. Det står även att Wifi:et ska heta Netgear09. Trots detta kan varken kompisens dator(windows) samt min dator (mac) hitta Wifiet.

Är sjuk kluven över att inget felmeddelandet givits utan Wifiet, som enligt båda datorerna ska existera, inte hittas när man slår upp fliken med alla wifis i närheten.

Vad tror ni det handlar om?

tack på förhand!

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..