×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

W10: Kan inte inaktivera screensaver

Postat av HeexX den 1 September 2015, 13:26
5 kommentarer · 519 träffar
Tjena!

Vill att datorn INTE ska gå in i lock screen, vilket den alltid gör när den aktiverar screensaver. Jag har satt screensavern så att den inte ska aktiveras, dvs. på "(Ingen)". Detta gör valen (antal minuter av inaktivitet till datorn ska aktivera screensavern och om windows ska gå till inloggskärmen vid screensaver) utgråade. Den struntar totalt i det och går ändå in i screensavern efter hur många minuter som det står där.

Om jag sätter den på något annat, dvs. aktiverar screensavern kan jag ändra antal minuter. Allt mellan 1-15 går utmärkt, men sätter jag antal över 15 så struntar den i det och sätter ändå 15.

Blir rätt galen på det här eftersom att jag måste ha ett program gående på min dator medan jag är borta från den, och lockscreenen stoppar det från att fungera.

Är admin. UAC är på minimum. Power saving profile är satt som "Performance".

Kan tänka mig att ge nåt skin till (några euro bara) den som kommer med någon fix.
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..