×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Wifi funkade tidigare på laptop, hittar inte nu längre

Postat av p0ttan den 29 Augusti 2015, 11:38
6 kommentarer · 1 922 träffar
Hej Fragbite!
Hoppas ni läser detta och kan hjälpa mig.

Vi har en Dlink DIR-655 router till vår uppkoppling. Ownit's 100/100 fiber. Hastigheten är perfekt och får ut 96mbit/s både upp och ner via kabel. Är uppkopplad via kabel till min stationära samt trådlöst till min iPhone, sambons iPhone, min Macbook, Smart TV'n och Apple TV'n.

Tidigare var sambons laptop kopplad till wifiet, men hittade det inte en dag helt plötsligt. Återställde då routern och då hittade hon det och funkade bra till nu igen. Helt plötsligt hittar hon det inte nu när hon ska surfa. Testat att nolla "kända nätverk" på hennes laptop. Inaktiverat trådlösa anslutningen etc. men hittar inte vårat Wifi. Hittar alla andras wifi här omkring men inte vårat.

Börjar bli riktigt störande ifall man ska behöva återställa routern varannan vecka för att alla enheter inte hittar wifiet.

Datorn är en Asus R510L med Win 8.

Vad göra?

Vänliga hälsningar!

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..