×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Thomson TG789vn

Postat av inactiveNoob den 26 Augusti 2015, 17:46
2 kommentarer · 2 333 träffar
Hej! Jag som många andra använder mig utav fiber ifrån Telia och dessa routrar som de skickar ut är ju inte direkt av den bästa kvalitén, men jag tänkte fråga om hjälp här utifall det är något fel på mjukvaran som går att fixa lite enkelt.

Att ansluta trådlöst fungerar knappt alls just nu, om jag startar om eller fabriksåterställer så håller det i någon kvart sen dör det igen. Att ansluta via nätverkskabel fungerar utan några som helst problem, samma gäller min TV. Enligt kontrollpanelen så är allt igång och det ska fungera. Internet dör alltså inte, bara det trådlösa som slutar fungera.
Vad jag har testat att göra är att stänga av Wi-Fi på alla enheter här hemma utifall routern skulle vara överbelastad, den dog fortfarande efter någon minut. Jag har även testat att byta kanal till 1, 6 och 11. Ingen skillnad där heller. Lampan för det trådlösa lyser grönt på routern men den blinkar inte om det har någon betydelse.

Någon som har vart med om liknande problem? Som rubriken lyder så är det en Thomson TG789vn, mjukvaran är uppdaterad till 10.5.1.Q.

Tack på förhand!

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..