×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ingen ström till moderkortet.

Postat av FLK1 den 17 Juli 2017, 22:59
8 kommentarer · 441 träffar
Hej,

Beställde en dator med dessa delarna och dem byggde ihop den åt mig, värt att tillägga är ju att den fungerade felfritt innan dem skickade den. (se länk, https://www.inet.se/kundvagn/visa/10531378/flk) och fick hem den idag. Pluggade in strömmen, men ingen dator som startades. Såg att grafikkortet lös upp, men inget mer. Har testat med ett annat nätaggregat, testat med ett ram-minne, testat byta plats på ram-minnet, testat felsöka varje del, och felet verkar sitta i moderkortet, att det inte får någon ström alls. Jag har även testat att dra ut kablarna och blåst i dom, och sätta i dom igen, ja dom mest löjliga lösningarna, men ingen framgång.

Hur går jag till väga? Finns det något jag kan testa (under tiden jag väntar på att inet skickar fraktsedel till mig) Eftersom jag är i stort behov utav en riktig dator som fungerar komplett så vill jag försöka med allt för att det ska fungera..

Snälla hjälp mig Fragbite!

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..