×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ryzen Snack :)

Postat av TheSeriesMan den 6 Mars 2017, 10:11
1 kommentarer · 270 träffar
Tjo! ville snacka lite om AMDs Ryzen Processorer som har kommit och har lite saker jag har tänkt på runt det här.

Jag har vart AMD användare hela mitt liv å just nu sitter man på en AMD-FX 8350 På 4,7ghz och sen ett Sapphire R9 390 Också och har haft bara AMD Grafikkort och processorer förut så man kan säga att jag är en AMD Fanboy :)
Men har full respekt för det som kör Intel.

Men nu till det jag ville prata om och det är att AMD har ju släppt, AMD Ryzen 7 1700, AMD Ryzen 7 1700X, AMD Ryzen 7 1800X, Och jag kommer inte uppgradera än men däremot Av alla det här processorerna så *Just nu* måste ju AMD Ryzen 7 1700 var den bästa för pengarna? för att har kollat på många videos från TechYesCity till JaysTwoCents och massor av andra kanaler och men 1800X Så fick det upp den till ungefär 4.1Ghz Stabilt men det blev ganska varmt och den fick lite över 1700 poäng i Cinebench.

Däremot om man kör 1700 istället för 1800x och det fick 1700 upp till 3,9/3,8ghz som var precis under 1700 poäng i cinebench och då har den nästan lika mycket poäng som 1800X och då är 1700 2000kr billagare en 1800X.

Så då är min fråga Vilken av det här processorerna är bäst för det man spenderar? Det kan ju ändras i framtiden däremot så kör vi vad som är bäst idag. //Nörden

Ryzen Snack :)

7 personer har röstat

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..