×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tänkte bygga en dator, cirkus 10 000kr

Postat av gumigumi den 1 September 2015, 23:37
11 kommentarer · 552 träffar
Tjenare, jag tänkte bygga en nya dator eftersom min nunvarande dator börjar slöa sig lite. Jag tänkte behålla chassit (mid tower) och även hårdisken. Jag skulle dock behöva hjälp med några av delarna då jag inte är riktigt hundra på att de passar ihop. Datorn är till för att den ska gå att använda i princip till alla spel, nödvändigtvis inte maxa alla spel men jag tror ni hajar grejen, den ska helt klart vara funktionsduglig. Som sagt, priset på de delarna jag tänkt ligger på ungefär 9000 kr men någon tusenlapp hit och dit är inte så farligt men överstig helst inte 10 000 kr med allt för mycket.
De delarna jag tänkt att använda mig av är följande:


Grafikkort: Gainward GeForce GTX 970 4gb (Kan byta mot annan tillverkare om det är bättre)
Proccesor: Intel Core i7 - 4790K
Minne: Hyper X Fury DDR3 1600MHz 16GB Black
Moderkort: ASUS Z97-AR, Socket-1150 (inte helt hundra på att minnet passar?)

Som ni märker är jag ingen stjärna på att bygga dator med lite hjälp skulle verkligen underlätta! Så det vore skönt om ni kunde hjälpa till med lite förbättringar/ändringar om det behövs eller varför inte bara tummen upp om det fungerar bra. Tack på förhand!

Föregående tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..