×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Lenovo y50-70 - dålig prestanda

Postat av frischen den 1 Augusti 2015, 10:17
14 kommentarer · 1 524 träffar
Hej, jag köpte en lenovo y50-70 http://www.siba.se/datorer/barbara-datorer/barbar-speldator/lenovo-y50-70-59443347-121232 för 2 dagar sen. Har varit strul ända sen jag fick den. Det börjar med att paketet är rätt sönder när den kom på posten, dock hade lenovos kartong klarat sig utan skador. Jag köpte datorn för att kunna spela wow på bla. Det går, men det är inte optimalt. Jag kör på fair settings och har i stora bgs ca 30-50fps, vilket jag tycker är riktigt dåligt för en "gaming pc". Kör jag dessutom youtube i bakgrunden så sjunker den drastiskt, har tex. i garrison 60fps med video i bakgrunden. Jag har varit i kontakt med Lenovos support och dom sa att jag skulle köra en recovery på datorn, vilket jag gjort. Skulle inte det hjälpa så tyckte dom jag skulle lämna tillbaka datorn. Det blev lite bättre efter recoveryn, men är fortfarande sjukt missnöjd. Jag vet att lenovo y50 har vissa problem med att köra på fel grafikkort, men har inställt på att den alltid ska köra på gtx960.

Någon som har en lenovo av samma modell och upplever något helt annat? Någon som har något tips om vad det kan röra sig om? Har jag fått något måndags exemplar? Eller ska jag skita i lenovo helt och hållet och köpa något annat märke? Det här är första lenovo datorn jag har köpt och har hittills inte fått något bra intryck. Jag far utomlands på måndag och är då borta 18 dagar, så skulle gärna vilja få det här fixat innan jag far iväg. Väldigt tacksam för svar!
Föregående tråd

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..