×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Nya delar - Fps droppar

Postat av Dojjanw0w den 29 Juni 2015, 11:23
2 kommentarer · 303 träffar
Tjenare fragbite. Tänkte bara höra lite mer er här om någon möjligtvis kan hjälpa mig med en grej! Det är som så här att för ca 3,5 år sedan så köpte jag en dator som var väldigt bra för sitt pris, den började dock bli lite utdaterad så jag bestämde mig för ungefär en månad sedan att köpa nya delar.

Sakerna jag har i burken just nu är följande:

Processor: AMD FX-6300 3,5Ghz Black Edition
Moderkort: M5A97 LE r2.0
Grafikkort: mSI Geforce Gtx 960 Gaming 2gb
Ram-minnen: Corsair Vengance 1600mhz ddr3 @ 4x4gb

Jag har även en lite äldre SSD som har suttit i burken sedan jag köpte datorn för ca 3,5 år sedan, dock visar alla värden normalt på disken så det är inte den som är problemet. Mitt nätaggregat har även det suttit i burken sedan jag fick den från första början, och det är ett "Silver power 500w".

Spelet jag huvudsakligen spelar är CS:GO och med tanke på mina specs i datorn så bör man kunna hålla någorlunda fps, problemet är dock att jag fps droppar i princip hela tiden i gamet. Direkt i spawn om man är 5st där så sjunker min fps ner till allt mellan 220-250 fps (enbart i spawn under freezetime)

Allt eftersom att gamet pågår så kan den hoppa från allt mellan 130-300 fps, ungefär som att fpsen spikar, så den är alltså aldrig stabil utan den hoppar upp och ner hela tiden.

Jag tycker att detta är jäkligt märkligt med tanke på att sakerna i datorn (allt utom min SSD och mitt nätagg är helt nytt) och framförallt sjukt irriterande. Jag kan även tillägga att jag har uppdaterat allt där finns att uppdatera bortsett från min BIOS men detta gav inget resultat utan fortfarande samma sak som kvarstår.

Så min fråga till er är: Vad tror ni det kan vara som orsakar fps dropsen? Jag menar alla värden visar normalt, allt från processor tempen till GPU:n, mina RAM-minnen har bra % usage och även min SSD ligger på ett par % i användning även den.

En utav sakerna som det kan vara är väl att antingen moderkortet eller processorn är defekt. Hur som helst så är jag tacksam för den lilla hjälp jag kan få!

Tack på förhand
Mvh, DNY!

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..