×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hjälp med min dator tack!

Postat av koklittan den 19 December 2014, 17:31
1 kommentarer · 475 träffar
Hej!

Som en början på tråden kan jag informera er om att jag är fruktansvärt okunnig när det gäller datorprylar då jag haft min dator sedan början av 2010. Det är en Dell XPS 8000 (tror jag den heter iaf).

Detta är vad den har i sig

Nvidia GeForce GTX 260
Intel Core i7, CPU 860 @ 2.80GHz (första generationens i7a tror jag)
6.00GB RAM
350W nätagg
X231R moderkort
(detta är allt jag vet och kunnat ta reda på)

Vad borde jag göra med min dator för att göra den bättre? Självklart kommer majoriteten av er användare här föreslå att köpa en ny dator, som jag själv, mina vänner och inet redan tipsat om.

Men jag vill jobba mig runt detta, ekonomisk som jag är..

Min kompis har ett 650 nätagg och ett nvidia GeForce GTX 460 hemma som han ej använder. Skulle detta gå att sätta in i min dator, eller hade mitt moderkort fackat ur och smällt av (vad vet jag)..? Jag vill ju helst inte hamna i den sitsen att min dator inte funkar överhuvudtaget, då jag inte kan köpa en ny dator förrän om några veckor ungefär.

Skulle vara oerhört tacksam ifall någon skulle kunna hjälpa mig med detta. Om det nu inte är möjligt att använda hans prylar pga mitt moderkort, vad borde jag göra då?

Om det enda som går att göra är att köpa ny dator, hade jag uppskattat om någon här kunde hjälpa mig med det. Alltså välja ut delar på exempelvis inet för ett rimligt pris (ca 6000-8000 kr).

De spelen jag spelar är CS:GO, League of Legends och kommer troligtvis börja med Worl of Warcraft senare.

Tack för mig! mvh

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..