×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Laga Siberia v2? Förmodligen sladdproblem

Postat av ur76 den 31 Oktober 2014, 02:40
6 kommentarer · 428 träffar
Har haft mitt Siberia v2 i lite över 1 år give or take, för några dagar sedan så slutade högra luren att fungera. Det kommer inget ljud alls men mikrofon och vänstra luren fungerar utan några problem alls. Kort efter att det slutade fungera så kollade jag efter skada på förlängningskabeln som kommer med, och den vanliga som sitter monterad i headsetet. Inga synliga fel, har även testat utan förlängningskabeln och i andra datorer samt telefon.

Varför jag tror att det är ett sladdproblem är för att jag några få gånger kunde koppla ur/in i förlängningssladden som sitter ikopplad till datorn och få ljud i båda lurarna ibland. Fick koppla in och ut en liten del bara och mixtra runt lite och om jag hade tur så kom det ljud ur högra luren, kom dock åt sladden slarvig som man är och har inte lyckats fått det att fungera igen.

Någon som har haft något liknande problem och lyckats "laga" det? Antar att detta är något glapp med sladden, men har inte en aning om hur jag skulle kunna kolla utan att förstöra det totalt, kan även inte skruva upp och kolla då skruvarna är nano och har ingen mejsel som passar.

Hjälp uppskattas, har lite småpengar att lägga ut men om jag ska köpa ett nytt headset så köper jag något av bättre kvalité och lägger ut runt 1k istället, 1k är inget jag har för tillfället på några veckor så tänkte om det går att laga det så jag slipper lira CS med ett par earplugs till en telefon som jag köpte runt 2005

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..