×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Nytt Headset efter 7 år [Hjälp & Rådgivning]

Postat av LÅST KONTO 161411 den 18 September 2014, 02:39
11 kommentarer · 530 träffar
Hej,


Har nu efter 7 underbara år bestämt mig för att slänga mina helslitna PC350 Sennheiser hörlurar då min sambo tycker att dom ser skabbiga ut (Håller med) och vill nu ha expertis från er som är mer insatta i de nya! Mitt nya headset ska användas till spel, CSGO är mitt primära spel.

Har kollat på:

Steelseries 7H, Många duktiga CSGO spelare verkar fortfarande använda dessa men säljs knappt och mycket recensioner om att dom kan glappa?

Logitech G35, Verkar vara riktigt grymma så sätt men har inte fått någon vibb om att dom är något specifikt bra för CSGO? Känns som om jag skulle kunna lägga dom pengarna på ett annat headset?

Steelseries Siberia V2, Många älskar det lika mycket som folk hatar det, många som klagar på användarnas mikrofoner och det är något jag faktiskt bryr mig om då mitt egna headset är så slitet att många faktiskt inte orkar sitta i skype med mig. (Kallas rakapparaten eller flugan)

QPAD QH-90, Verkar faktiskt riktigt bra, både mikrofon och ljud. Även Sweclockers tycker det är ett prisvärt headset, detta är något som intresserar mig.


Prisklass hade jag tänkt lägga mig någonstans runt 700 SEK - 1000 SEK. Om du/ni kommer med förslag och bra argument med kanske någon källa om det ni pratar om så kan jag självklart ändra mina tankar om priser.

ÖVRIG INFORMATION, Jag sitter med förstärkare och hörlurar för musik som går på över 15000 SEK så det är INTE musik jag prioriterar.
Jag har sett en del omdömen då folk säger att headsets går sönder lätt och det köper jag väl till en ->Liten del<- då jag själv haft mitt i över 7 år och det fungerar fortfarande förutom att mikrofonen börjar ge sig samt knappt några kåpor kvar utav förklarliga skäl.

Jag har inget speciellt ljudkort i datorn alltså det som sitter i moderkortet om det har någon betydelse vilket det antagligen har om man nu ska ha petigt ljud.

Hoppas någon orkat läsa igenom lite och kommer med lite förslag :)
Mvh

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..