×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Försäkringspengar vid idrottsskada

Postat av yesliferlol den 22 Juni 2015, 12:52
6 kommentarer · 1 241 träffar
Hej Fragbite!

I november förra året vred jag till knät i en innebandymatch. Jag åkte till akuten dagen efter då smärtorna var helt otroliga och de gav mig ett svar att det troligtvis var menisken eftersom ingenting visades på vanlig röntgen och efter de tester de utfört så var korsbanden hela. De kunde inte testa min menisk p g a smärtan som var.

Jag fick tid hos sjukgymnast för olika övningar och jag körde rehab och styrkeövningar fram till februari.
I februari så hade vi försäsongsträning med fotbollen. Innan vi gick på konstgräs så skulle vi köra intervallträning i löpspåret. Efter uppvärmningen så sprang jag ca 0,5 - 1 km på asfalt och sedan kände jag hur rörelsen i knät blev sämre och sämre. Knät svullnade upp igen och smärtan som uppstod gjorde att jag inte kunde fullfölja träningen. Jag kunde inte ens styrketräna 2-3 veckor efter denna incident (och har inte gjort det alls sedan dess)

Tiden gick och jag fick tid hos läkare, remiss till magnetröntgen etc etc.
Idag fick jag svar från ortopedkliniken i Västmanland - Bristning i korsband och spricka i yttre menisk, operation i augusti/september.

Min fråga till er; Har jag möjlighet till ersättning via försäkringsbolaget som mitt lag använder? Alla spelare som är licenserade är försäkrade vet jag, men hur ser det ut med ersättning gällande t ex sveda och värk? Någon som varit med om något liknande?
Jag vet inte hur rehabilitering ser ut efter operation, då läkaren var ganska kortfattad när han ringde mig och berättade att dom skulle kalla mig efter sommaren.

Jag har opererat menisken på det andra knät när jag var yngre, men jag begärde aldrig ersättning då.

Tacksam för seriösa svar!

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..