×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Esport scenen om 10 år

Postat av robinjohansson den 22 Augusti 2015, 12:48
21 kommentarer · 1 117 träffar
Hej,

Ser man tillbaka 10 år så trodde man aldrig att esport scenen skulle vara där den är idag.
När jag var 13-15 år så var CPL helt fantastiskt om det kom några tusen personer förbi och prissumman var 100 000 sek.

Så, vad tror ni hänt med esporten dom kommande 10 åren? Det verkar ju inte finnas en chans för att den ska minska och företagen pumpar in mer och mer pengar som även intresserar media mer och mer.

Vad har hänt om 10 år? Beskriv esport scenen.

- Snittlönen för ett proffs ligger på 5 miljoner om året + prispengar från turneringar
- Det finns en svensk tv-kanal som bara fokuserar på esport (Dock osäker på om man ser på tv på samma sätt då och använder "tv-kanaler". Det streamas nog)
- Man sitter inte framför datorskärmar längre utan använder VR-glasögon för samtliga spel
- Counterstrike och LoL, HoN eller liknande diskuteras kring att läggas till som en OS-gren

Jag överdriver men det är bara för att jag tänkte i samma banor för 10 år sedan och om jag skulle varit rätt då angående hur scenen ser ut idag så skulle jag behövt överdriva mycket mer än jag gjorde då.
Föregående tråd
Nästa tråd

21 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 21 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..