0
Minska din RAManvändning i LoL och öka din FPS
Postat av loggan.dll den 26 Januari 2015, 15:28
16 kommentarer · 1 783 träffar
Hemsida: http://lolupdater.com
Vi kan börja med att gå igenom koden (som är öppenkälla) steg för steg för att säkerhetställa att ingenting kommer gå fel/snett.
https://github.com/Loggan08/LoLUpdater/blob/master/LoLUpdater/LoLUpdater.cpp
Rad 1-11 är lite basic c++ intro grejjer som inte är så viktigt här.
Rad 13-24 är en funktion som senare kallas i programmet som "avblockerar" filer, detta är nödvändigt för att säkerhetställa att när patchen är klar så ska spelet fungera som det fungerade tidigare.
Rad 26-37 är bara en funktion för att starta en .exe fil och vänta tills den blir klar.
Rad 39-63 hanterar det som står i fönstret, dvs "In Progress.." medans den patchar och "Finished" när den är klar.
Huvudfunktionen
Rad 68-91 skapar ett Windows fönster
Rad 92-98 extraherar en "inbyggd" .exe fil (Nvidia CG Toolkit) som är en del av patchen och sedan installerar den.
Rad 99-102 Laddar ned senaste Adobe Air Betan och installerar den (del av pvp.net klient patchen av denna patch)
Rad 103-296 Bara massa kod för att hitta rätt ställe för att flytta de nya (patchade) filerna till.
Rad 297-383 Kod för att kolla vilka "SMID" instruktioner din CPU stödjer, detta är till för att sedan ladda ned en fil med stöd för denna "SMID" instruktion.
Rad 385-398 Här Laddas filerna ned och kopieras till dit de ska
Resten är bara lite cleanup av temp-filer
Programmet uppdaterar Riots gamla DLL filer med de senaste versionerna som kommer ifrån Intel/Nvidia/Adobe, programmet är säkert att använda, om du inte litar på den så finns det alltid en manuell installationsmetod på hemsidan.
Sänker inte grafiken i spelet, uppdateras ofta, snart för OSX och helt gratis.
Enjoy!
Har ni frågor så besvarar jag de här i tråden.
Vi kan börja med att gå igenom koden (som är öppenkälla) steg för steg för att säkerhetställa att ingenting kommer gå fel/snett.
https://github.com/Loggan08/LoLUpdater/blob/master/LoLUpdater/LoLUpdater.cpp
Rad 1-11 är lite basic c++ intro grejjer som inte är så viktigt här.
Rad 13-24 är en funktion som senare kallas i programmet som "avblockerar" filer, detta är nödvändigt för att säkerhetställa att när patchen är klar så ska spelet fungera som det fungerade tidigare.
Rad 26-37 är bara en funktion för att starta en .exe fil och vänta tills den blir klar.
Rad 39-63 hanterar det som står i fönstret, dvs "In Progress.." medans den patchar och "Finished" när den är klar.
Huvudfunktionen
Rad 68-91 skapar ett Windows fönster
Rad 92-98 extraherar en "inbyggd" .exe fil (Nvidia CG Toolkit) som är en del av patchen och sedan installerar den.
Rad 99-102 Laddar ned senaste Adobe Air Betan och installerar den (del av pvp.net klient patchen av denna patch)
Rad 103-296 Bara massa kod för att hitta rätt ställe för att flytta de nya (patchade) filerna till.
Rad 297-383 Kod för att kolla vilka "SMID" instruktioner din CPU stödjer, detta är till för att sedan ladda ned en fil med stöd för denna "SMID" instruktion.
Rad 385-398 Här Laddas filerna ned och kopieras till dit de ska
Resten är bara lite cleanup av temp-filer
Programmet uppdaterar Riots gamla DLL filer med de senaste versionerna som kommer ifrån Intel/Nvidia/Adobe, programmet är säkert att använda, om du inte litar på den så finns det alltid en manuell installationsmetod på hemsidan.
Sänker inte grafiken i spelet, uppdateras ofta, snart för OSX och helt gratis.
Enjoy!
Har ni frågor så besvarar jag de här i tråden.