×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Nätverksproblem med mitt Wii U (Smash Bros)

Postat av Stawlsajmon den 1 December 2014, 12:47
6 kommentarer · 556 träffar
Tjenare freggabajt!

Inhandlade nya Smash Bros i fredags, men har stött på lite problem i online-läget.

Jag kan surfa och ansluta till internet etc på det, men jag kan inte ansluta till en kompis / annan spelares match i online-läge och vice versa.

Efter lite forskning så har jag kommit fram till att det är min router som är problemet. Eftersom att jag har ADSL så kan jag inte använda en switch.

Det verkar som om att jag har problem med p2p-anslutningar, men det verkar bara gälla mitt Wii eftersom t ex skype fungerar.

Om jag skulle styra om portarna som används av mitt Wii, skulle jag potentiellt sabba resten av mitt nätverk då?

Har luskat lite om portarna och hittat följande:

TCP: 80, 443, 6667, 12400, 28910, 29900, 29901, 29920 UDP: (Range) 1-65535

Det är alltså UDP som jag tvekar på, eftersom att om jag skulle styra om alla dessa rakt till IP-adressen till mitt Wii så skulle man exempelvis inte kunna ringa mig på skype (?)

Här är min kunskap lite begränsad och vill helst inte göra något förhastat och sabba, så om någon mer kunnig hade kunnat peka mig i rätt riktning så hade jag varit oerhört tacksam.

Kanske någon annan som har stött på samma problem och löst det på ett annat vis?

//Stawlsajmon

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..