×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Låg fps med bra dator?

Postat av Shiver yo mama den 24 Februari 2017, 02:35
8 kommentarer · 1 169 träffar
Tjenare, har ett jävligt drygt problem, ända sedan jag fick datorn så har jag känt att jag inte får ut den FPS som datorn ska kunna palla av, fps droppar i CSGO och får microstutter typ var 5e sekund vilket gör det helt ospelbart, fpsen ligger runt 150-250 och droppar ibland ner till 110 fps. Detta gör att jag inte kan spela CSGO då lagget är alldeles för drygt, speciellt när man har en 165 hz skärm, har testat att formatera, bytt OS till windows 8.1 pro, har windows 10 atm.

När jag spelar LoL så får jag också riktigt dålig fps för min dators specs, ligger runt typ 150-400, tycker att den borde kunna vara stabil på 300+ iaf? Sedan hoppar min cpu usage från 40-100 när jag sitter i lobbys d.v.s. pretty much idle. När jag väl är ingame så hoppar den till 90+% usage och går upp till 100 väldigt ofta, det känns inte som att LoL ska kräva 100% usage av min cpu? (detta händer inte bara i LoL utan de flesta spelen)

Youtube fryser även hela min webbläsare såfort jag spolar fram i en video vilket gör att jag måste vänta 20+ sec för att det ska släppa och sedan måste jag refresha sidan.

Specs;
Gtx 1080
i5 6600K (har testat överklocka men blev ingen skillnad, LITE högre fps men får fortfarande drops.)
16 gig ram

Känns som att det är CPUn som är fucked tbh, ge mig tips och era tankar please! Har inga andra datorkomponenter som jag kan felsöka med tyvärr...


EDIT1: Cpun hoppar från 30% i idle till 100% såfort jag öppnar en hemsida/refreshar en tab i alla mina webbläsare.

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..