×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fryslagg som jag inte förstår

Postat av KORPRAL_NILSSON den 1 April 2015, 23:02
17 kommentarer · 762 träffar
jag har precis börjat lira cs 1.6 igen. Jag använder net_graph 2. Jag har en ny data mxed i7 processor 12 GB ram och ett GTX 770 med 4gb.

dessa inställningar kör jag på cs
OpenGL 1920x1080 (dock funkar inte shadowplay i cs 1.6. Men det funkar i alla andra spel. Har även provat köra i software mode men problemet kvarstår).

cl_updaterate "100"
cl_cmdrate "105"
ex_interp "0.01"
rate "20000"

Mitt problem är att jag har fryslagg och på min net_graph 2 kan jag se att det översta strecket (det röda) rör sig ner oroväckande långt. Dessutom följer de vita prickarna som annars svävar över, med ner i djupet. Precis när detta händer är det som gubben i spelet blir fast spikad i marken i typ 1-2 sekunder sen funkar allt som det ska igen. Detta händer ungefär 1-2 gånger per runda.

Inga andra spela laggar på detta viset. Arma 3, cs:go alla andra flyter fint.
Jag har provat alla möjliga grafikinställningar och jag har 100 mb (cat 6e) ända in i datorn. Jag har googlat allt jag kan tänka mig vara fel och ännu inte hittat lösningen. Därför vänder jag mig nu hit i hopp om att någon haft samma problem.

Mina frågor är:
Vad indikerar det röda strecket överst i net_graph 2 ?
Vad indikerar de vita prickarna som svävar över det röda strecket ?
Vad kan man göra för att lösa problemet ?

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..