×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

SmartWi problem (Canal Digital)

Postat av GrezZeR den 23 Maj 2010, 20:57
6 kommentarer · 4 980 träffar
Har lite problem med min SmartWi som jag införskaffat mig.
Jag har köpt SmartWi och har lite problem med det. När jag följer anvisningarna som finns på SmartWi´s hemsida så fungerar själva kortet på båda boxarna, men inte samtidigt. Då kan jag bara ha igång en box åt gången, startar jag en annan box så stängs den första boxen av och visar ingen bild alls, blir helt svart.
Enligt deras hemsida så skall man ha i korten i 5 sekunder styck och sedan skall allt fungera. Man börjar med Master kortet och sedan de olika client korten.
När jag gör så så får jag ovanstående problem.


Jag googlade lite på hur installationen till SmartWi ska göras och kom till en svensk sida. Enligt denna så ska man ha korten i under 15 sekunder och sedan client korten tills lampan inte blinkar lika fort längre.
När jag följer denna modellen så tar inte min box alls emot kortet längre. Då står det att man ska kontrollera kortet och att det är en betalkanal jag försöker kolla på. Då fungerar endast korten i den andra boxen vi har. Testat att byta kort och alla korten fungerar i den ena boxen och i den andra fungerar inga alls.


Boxarna som detta gäller är:
Canal Digital Basbox
Canal Digital inspelningsbar HD-box


Boxen som inte kan läsa korten är Canal Digital Basbox, denna boxen klarar endast att läsa när jag följer anvisningarna på SmartWi´s egen hemsida. Men inte när jag följer de andra guider som jag testat.


Undrar därför helt enkelt om någon har förslag på någon lösning till detta eller egna erfarenheter. Förstår inte riktigt vad det är som blir fel, det jag personligen tycker är konstigt är att HD boxen klarar av det helt utan svårigheter, eftersom det är en nyare box så tycker jag att i den bör det finnas lite fler spärrar som gör att detta inte borde fungera. Den andra BasBoxen är ju en lite äldre, så känns som den inte borde ha samma typer av spärrar.


Mycket tacksam för svar och hjälp.

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..