×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vikarie som blivit polisanmäld av skolan - konsekvenser?

Postat av 123fgfg den 27 Juni 2017, 21:36
7 kommentarer · 1 200 träffar
Tjena Fragbite, var ett tag sedan jag var här men som alltid när man påträffar något problem så vänder man sig hit. Det är så här att jag och en polare jobbade hela våren på en låg-mellanstadieskola som timvikarier, kan tillägga att vi är 19 respektive 20 år gamla. (Har vikarierat för min polare ett par gånger när han var sjuk också så har varit i klassen han jobbade med under hela våren, så vet hur barnen är osv)

Min polare fick en "fast tjänst" i en klass för en elevassistent slutade helt plötsligt, så han hade jobb varje dag och var assistent till en kille med några problem, medan jag fick mest fylla i när folk var sjuka så var lite överallt. Hursomhelst så blev min polare polisanmäld utav skolan nyligen för att en unge i klassen han jobbade i hade fått ett blåmärke efter en "nyplek" som de hade kört på rasten. Det finns ett "grabbgäng" i klassen som är som vilket grabbgäng som helst när man går i mellanstadiet, hittar på lite bus men de är ändå kära och inte för dryga. Killen som min polare var assistent till hänger i detta gänget och en dag så började de nypa varandra, och vikarien var med i denna leken då och nöp tillbaks. Bara en lek inget allvar liksom.

Sen kom skolavslutningen och han fick inte ens vistas i klassrummet för rektorn hade fått reda på att han "rört" barnen. Han blev ju chockad och frågade vad fan som hade hänt men de skickade hem honom utan att ens få säga adjö och önska barnen en glad sommar. Han fick sedan reda på att ett av barnen hade fått ett blåmärke på bröstet från nypleken, det är inte säkert min polare ens orsakade blåmärket men eftersom han var med i leken får han skiten för det. Föräldrarna till detta barnet hade ringt till skolan och bara undrat vad som hade hänt men de är inte sura eller så. De har pratat med vikarien och rätt ut vad som hände så min polare trodde ju liksom det var lugnt.

Sen fick han ett samtal idag från rektorn att de (skolan) har polisanmält händelsen för det är protokoll osv. Min polare skriver till mig och är ju extremt förbannad och undrar om han kan få någon skit för det och är allmänt nojjig. Och om jag skulle varit i hans position skulle jag också varit extremt arg på hur en sån liten sak ska gå överstyr. Jag har redan sagt upp mig från mitt jobb för jag ska plugga till hösten men polaren hade ju hoppats jobba vidare och det kan han ju glömma nu, men det jag undrar är om ni tror han kan få någon skit för det? Kan han bli nekad jobb på skolor i framtiden om han söker till annan skola?

Tycker att Sverige blivit sånt jävla mesigt land att sånt här ska hända men w/e. Skrev statusen för min kompis, tack på förhand.

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..