×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
9

Syster i tonåren kommer få död på vår hund

Postat av sNk- den 23 Oktober 2016, 17:49
35 kommentarer · 1 776 träffar
Tja boys, nu är det så att vår schäfer hane på 3 år har huggit min syster vid två tillfällen som är 15 år. En gång vid läppen och andra gången på kinden.

Ni kanske vill ha lite bakgrund på varför detta har hänt. Enda sen vi fick honom så har min syrra satt honom i obekväma situationer där han vart tvungen att ryta ifrån sig för att hon skall sluta. I stort sett så har jag sett det som mobbing mot vår hund. Gång på gång har detta hänt och varje gång har jag varnat henne att inte behandla hunden på det viset, jag har blivit extremt lack på hur hon beter sig mot vår hund.

Passivitets träning med hunden görs i stort sett varje dag i hem och ute miljö. Men problemet jag ser med min syster är att hon måste ta på hela hans ansikte, även trycka hennes ansikte mot hans och försöka pussa han och grejer, alldeles för hårt fysiskt i händerna också. Han har i nästan två år varnat henne med att morra och ryta ifrån, aldrig huggit men jag antar att han har fått nog. Ingen annan i familjen har problem med att gulla med han utan att han ryter ifrån.

Har gett henne tips på hur hon personligen kan träna med hunden för att få den närkontakt hon tydligen behöver. Långsam positiv träning är den bästa lösning, men självklart så tycker hon inte att det är värt att sitta med belöning redo när hon vill "gosa".

Med allt detta så är det självklart hundens fel enligt syrran. Vad tycker ni? Jag behövde skriva av mig lite, bjuder på stavfel etc.
Föregående tråd
Nästa tråd

35 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 35 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..