×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
-1

Livets mening och tankar om förr

Postat av Shuuu den 20 Juli 2016, 20:12
36 kommentarer · 1 115 träffar
Innan ni börjar läsa, sätt på den här låten: https://www.youtube.com/watch?v=OUZN0z0d1Ps



Den här låten är egentligen inte min stil på något sätt, men visst får den på något konstig sett än att tänka tillbaka på dagar förr? Ni som kommit upp i några år nu tänker på de "yngre dagarna". Inget ansvar, ingen klarsyn framåt utan man bara körde på. Mitt liv var som en rak motorväg framåt som gick alldeles för fort, jag drog igenom en hel del saker väldigt tidigt. Allt handlade om förut, om tiden som varit, minnen och där jag hela tiden försökte få tillbaka den där kicken, som man aldrig igen fick tillbaka. Vad är livets mening? Varför är vi här? Handlar allt bara om gamla minnen, att jobba och tjäna pengar för att leva? Allt tar ju mer eller mindre slut någon gång, eller går in i en ny fas.

Alla de här frågorna som du precis läst är något som jag tror att alla tänker någon gång, man blickar tillbaka och tror inte att det finns något finare framför. Det jag vill säga här är att det finns faktiskt en mening med ditt liv, det finns en anledning till att vakna, du är sjukt dyrbar och älskad. Och det finns mycket mer framför än vad vi kan blicka tillbaka på och se. För 4 år sen blev jag väckt av Jesus från ett liv i mörker, jag fick ett nytt liv och ett syfte att leva, ett liv tillsammans med Gud. Idag behöver jag inte blicka tillbaka på gamla tider i mitt liv, för varje dag får vara ett äventyr, varje dag får vara en dag tillsammans med Jesus, där han hela tiden pekar mig framåt och leder mig!

Det finns en Gud som älskar dig, som kom och dog på korset för att rädda dig och dra dig till honom. För att ge dig ett hopp, en framtid och ett liv tillsammans med honom. Det handlar om att ha en relation med Jesus, inte att följa någon religion. Jesus Kristus och kristen tro handlar om relation med Gud! När allt annat faller, familj eller vänner lämnar och när allt känns ensamt och tungt finns det en där som vill ge dig det du behöver! Ropa på honom! Det finns mycket mer än det vi ser just nu!

Nej, jag försöker inte predika något och tvinga någon att tro på något, det jag lever för är att visa att de finns en Gud som älskar, en Gud som lever. Nej, jag försöker inte dra in folk i någon kyrka som medlem att ge pengar till, jag försöker följa Jesus och lysa hans ljus i den här världen. Vi kristna har misslyckats med det, men jag vill ha en ändring på det!

Du är värdefull och älskad! Nu är frågan, är det något du är medveten om?
Föregående tråd
Nästa tråd

36 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 36 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..