×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ang A-kassa

Postat av groentgraes den 8 Oktober 2015, 11:53
5 kommentarer · 686 träffar
Tjena !

Det är så att jag har varit arbetslös i 2 månader nu och innan dess så jobbade jag i 13 månader och var med i A-kassan i 8 månader...
Nu när jag blev arbetslös så visste jag om att jag inte kommer att få ut full A-kassa med tanke på att jag inte var med i 12 månader i A-kassan, utan att jag skulle få ett grundbelopp.

Igår så skulle jag skicka in Kassakort för min 2 och en halv månad som arbetslös, så läser jag på deras hemsida att grundbeloppet inte betalas ut förän men har fyller 20år.
http://www.elektrikernasakassa.se/ersattning-vid-arbetsloshet

Jag kommer alltså inte att få en krona för de dagar jag gått hemma nu? Har fan massa räkningar och bil och massa annat att betala. hur fan ska detta gå ihop?
Och varför i helvette måste man vara 20år för att få ut grundbeloppet?
Räknade lite på det hade jag gått med i A kassan den dagen jag började jobba så skulle jag få ut ungefär 9k/mån... och nu får jag inte ett skit, hade jag varit 20år så hade det blivit en 5-6k...

Någon som har bättre koll än mig på detta? eller har jag missuppfattat? Sak ringa in till dem senare...

De har råd att höja ersättningen för A-kassan, men inte fan kan de ge till de som är under 20.... Jävla land

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..