×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Mitt internet, hjälp!!1

Postat av LanoX den 25 November 2014, 15:56
4 kommentarer · 424 träffar
Tja!

Jag har precis flyttat från skogen till stan, eller gjorde det vid årsskiftet. Iallafall så trodde jag att det skulle vara grymt internet (bor i ett villaområde precis utanför stan/centrum) men det var inte alls så. Vi kan max få 8 mbit/s, vilket jag vet av tidigare erfarenheter är helt dugligt om man gibbar ensam på.
Nu till problemet: Min ms går upp till 100-200 varannan minut nästan, det lugnar ner sig mot natten/morgonen men börjar igen vid eftermiddagen/kvällen. Det är helt ospelbart då jag får brutala packet losses och chokes varje gång detta händer och jag som spelar CS kan inte leva med detta (motståndarna bara poppar fram utan att jag ser, helt värdelöst om jag vill peaka m.m.).
Vad ska jag göra? Jag är oftast ensam på nätet, ibland surfar päronen men ingen stream eller uppladdning. Jag förstår att 8mbit/s inte klarar av en gibbare och en som streamar filmer på t.ex. netflix, men så är inte fallet.
Jag hade samma problem med ett likadant modem som jag har nu förut innan vi uppgraderade till 25 mbit/s (i skogeN alltså). Så detta är en fet besvikelse och jag hoppas ni vet någon cool grej man kan göra.

Jag tror jag vet vad som är problemet, och det är hur modemet delar upp uppkopplingen. Säg till om jag har rätt eller rätta mig!

All hjälp uppskattas, cya!
Föregående tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..