×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
2

Kommer jag torska?

Postat av IsvaksPatrik den 20 November 2014, 21:05
34 kommentarer · 1 202 träffar
Tjo!

Lade ut en annons på Blocket för nästan två veckor sedan, innehållande två saker. Tre grabbar var intresserade av en del, fast det var bara en som ville köpa hela paketet, så det var han jag riktade mig till.

Han var jättesnabb på mail etc. Han har svarat på alla mail max en timme efter att jag har svarat honom, och vi har mailat i snart 7 dagar. Nu har han skickat en satans massa pengar till mig genom paypal. Jag har fått pengar för varan, frakt och paypal avgiften. Fraktpengar för att han bor i Danmark.

Jag fick flera mail både från honom OCH från paypal, där det stod att jag var tvungen att betala frakten till en PICK UP AGENT genom Western Union. Jag åkte ner till Forex Banken och överförde betalningen, med egna pengar.
Syftet var att jag ska betala allt med mina egna pengar, för att sedan hämta ut KUNDENS pengar som ligger låsta på paypal.
Det stod att jag inte kommer att få mina pengar FÖRNS jag har betalat AGENTEN, vilket iofs verkar logiskt, så att jag inte ska kunna blåsa honom, vilket jag ändå inte skulle göra.. Aja. AGENTEN håller i hus i USA, och jag skickade fraktavgiften till henne, som både KUNDEN och "Paypal" sade att jag skulle göra. Fattar inte varför jag ska betala frakavgiften till en privatperson i USA, när varan ska fraktas till en annan person i Danmark.
Nu har jag betalat och det finns bara EN sak till jag måste göra för att få mina pengar. Att skicka en bild på mitt fysiska kvitto till Paypal. Han skriver att jag ska höra av mig till honom så fort jag har skickat bilden på kvittot. Kvittot fick jag av Forex.

Jag vet inte, men jag får en str0nk känsla av att det kan vara ett potentiellt bedrägeri vi snackar om. De på Fortex var liiiite osäkra eftersom att bedrägeri inom Western Union inte är ovanligt. Men man vet aldrig, innerst inne känner jag att jag kan lita på denna kille. Jag har hans legitimation, adress, telefonnummer och jag vet vart han jobbar.

NOTERA - Att jag fortfarande har mina grejjer hemma. Jag har fått ett Transaction ID av Paypal så jag ska ringa och kolla imorgon om det verkligen finns några pengar. Jag vill inte nämna slutsumman, men det är inte lite pengar vi snackar om.

Kan man lita på Paypal till 100%? Om jag ringer till dem imorgon och de säger att pengar existerar fast för tillfället är låsta, är pengarna verkligen garanterade då? Jag blev lite nojjig, eftersom att de på Fortex blev osäkra.

Hur skulle ni ha gjort i denna situation?
(UPDATE kommer imorgon.)

-30 Slak in de Isvak-
Föregående tråd
Nästa tråd

34 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 34 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..