×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sommarjobb

Postat av hxn den 25 Juli 2014, 19:13
19 kommentarer · 1 042 träffar
Tja har en fråga jag sommarjobbade 4 veckor så jag tjänade 18150kr gränsen för att behöva skatta går vid 18700kr och om man måste skatta är man ungdom och sommarjobbare behöver man bara skatta 12% men dom drog typ 30% skatt på min lön ja fick idag fick ut ungefär 13k ringde till skatteverket dom sa att dom inget kunde göra är siemens som ja jobbade på som fixar sånt så jag ringde dom så säger dom att dom inget kan göra utan att ja får tbx pengarna nästa år i augusti tkr detta är lite konstigt med tanke på att ja inte jobbat någonting i år och kmr inte jobba nåt heller så ja kmr inte över den gränsen skickade även in intyg till dom om skattejämkning men dom sa att dom inte hade fått det så skickade jag det igen som han sa att jag skulle göra så sa han bara det är inget vi kan göra du får pengarna nästa år kan man inte få pengarna på något sätt? för ska ju inte behöva skatta om man tjänar under 18700kr lixom.

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..