×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

"polaren" extremt snål

Postat av Låst Konto 49333 den 4 April 2012, 19:56
14 kommentarer · 1 290 träffar
Hej fbare.


Jag har ett stort problem med en förnärvarande vän som troligtvis kommer sluta som en ovän.


Tex idag när vi käkade pizza så står vi där och har ätit klart ska då betala i kassan (stammisar - betalar efter hehe) så säger han
-shiet plånkan is at home
precis som taget från ove sundberg man märker att han har glimten i ögat så att han säger de på ett skämtsamt sätt så jag tror han driver men icke..


Han gör så väldigt ofta och jag får ALDRIG tillbaka pengarna en gång så saknades det 4 kr på min redbull så va vi tillsammans på coop i kassan i självbetjäningsgrejerna jag frågade om han kunde låna mig pengar men han tvärnekade och sa
-äh sno skiten bara de e fan 4kr?


Efter lite tjafs så sket jag i drickan och gick därifrån flyförbannad..


När vi sitter och dricker på en bänk och man lämnar kvar burken eller ska kasta den så måste han bara ta den o säga något i stil med
-Där förlora du just 1kr och jag vart 1kr rikare


Förr sa han 50öre men nu ere ju 1kr det e han säkert överlycklig över för direkt efter så går han och pantar den på coop och går till kassan och växlar in kvittot vad de nu är 1,2,4 kr etc.. Sjukt skämmigt.


När jag förr rökte, har slutat nu så skulle han alltid snylta från mig självklart bjöd jag honom då han är min vän och jag inte känner ett behov utav att vara snål.
De två gånger jag bett om en cigg så ska han ha 5 kr annars blir de ingen, annars kan man köpa en halv för 3kr men då måste han börja röka.. Helt sjukt och ja det är sant..


När vi va små och han precis fyllt 18 och jag fortfarande var 17 så va han ännu girigare.. För varje ciggpaket han köpte ut skulle han antagligen ha 3 cigg eller 12 kr annars vägrade han direkt att köpa ett paket..


Har alltid bjudit honom på saker så som pizza, dricka på krogen etc.. Har fan aldrig fått något tillbaka nu när jag tänker efter i tiden.


Mina andra vänner har också lagt märket till hans usla snyltar beteende men ingen vill ju säga något då de känns riktigt taskigt. Han har det inte särskillt dåligt ställt hemma heller då vi alla vänner bor i ett villa område som är relativt dyrt etc.


Är detta beteende vanligt? Varför är man så snål?


Har ni också några sådanna vänner som bara ska ha och ha men aldrig ger ett skit tillbaka?


Vad ska jag göra för att vännen ska fatta att han måste bjuda tillbaka utan att säga det direkt till honom?
Föregående tråd
Nästa tråd

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..