×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Universitet / högskola

Postat av Arcthor den 21 Oktober 2014, 22:06
10 kommentarer · 704 träffar
Kommer behöva välja universitet / högskola, men är lite osäker på vad jag vill studera.

Jag har gått naturvetenskapligt program och kommer gå ut med betyg ungefär emellan 21.1 till 21.25.

Jag är intresserad av matematik, fysik, programmering men samtidigt vill jag inte bli någon forskare som spenderar sitt liv i ett labb. Har också varit intresserad av att skapa företag, entreprenörsskap osv.

Jag tänkte först teknisk fysik, på chalmers, lund eller kth (eller motsvarande utomlands), men jag vet inte hur möjligheterna efteråt ser ut. Vill som sagt helst inte sitta i ett labb och experimentera och jag vill tjäna rätt bra med pengar.

Någon som har några idéer eller erfarenheter att dela med sig av? Och är det värt att gå igenom den oändliga processen att söka till universitet utomlands eller går det lika bra i Sverige? I sådana fall tänkte jag gå 3 år i Sverige och göra mastersutbildningen utomlands.
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..