×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

vinner man på att vara sig själv?

Postat av mannebror den 17 Oktober 2014, 19:20
6 kommentarer · 545 träffar
Hej!
Har funderat på en sak. Alla killar i min ålder som är populära beter sig typ som skitstövlar och är elaka till andra hit och dit. Tänker på dem som försöker spela badboys och vara fräna. Är 19 år och jag har vart väldigt osäker som jag tror många andra är i denna ålder.

Det jag hakar upp mig på är att alla tjejer verkar falla för dem som beter sig som skitar och verkligen försöker göra allting dem kan så coolt som möjligt. Allt ska vara fränt.

Har själv känt mig osäker förut och då blev det liksom att man försökte vara frän och så istället. Men sen när jag började vara snäll mot mig själv och mot andra så har jag mått bättre.

Jag har läst att för att bygga upp en bra självkänsla och ett bra självförtroende så ska man följa sitt hjärta och vara sig själv och vara snäll mot sig själv och andra. Men det som stör mig är att dem som spelar badboys och är elaka lyckas bäst med att få tjejer.

Jag trodde att tjejerna skulle mogna och sluta falla för dem som är coola, men det verkar inte så.

Så ni som kommit ur denna jobbiga tonårsperiod och börjat tycka om er själva. Hur är det egentligen? Ska man spela frän för att lyckas eller vinner man i längden på att vara sig själv och att vara snäll? Tycker tjejer att det är attraktivt om man utvecklar sin egna självkänsla och är sig själv istället för att spela någon man inte är? Vad är bäst? Att försöka bygga upp en bra självkänsla där man verkligen är sig själv och tycker om sig själv eller är det bättre att försöka vara cool?

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..