×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Nyligen

Postat av Svarteman den 3 September 2015, 16:14
13 kommentarer · 1 342 träffar
DUMPAD försvann i rubriken med citat tecken!

Hej mina kära Fragbite slaskdaskare. Tänkte ge nattugglorna något att läsa på morgonkvisten såhär.

Ber gärna att alla oseriösa snorungar håller sig borta.


Efter ett litet småtjafs nu i lördags angående något jag hakat upp mig på. Mitt ex var vid den tidpunkten på Visby redigt packad och lade upp en bild på insagram som jag tyckte var lite väl mycket tuttbild. Ser just då även att någon liten nisse hade skrivit "kom och festa med oss" följt av hans telefonnummer.


Inte nog som det var så ringde hon senare på kvällen ganska full och hade då träffat två nya killkompisar på krogen som hon var påväg till på efterfest, ensam utan sina polare som hon egentligen var där med. Som den snälla personen jag är så ifrågasatte jag lite angående att ha hennes killkompisar med sig utifall att. Då vi är bosatta i Stockholm så känner jag inte folket och för att visa omtanke och trygghet så fick jag till svar att hon kunde klara sig själv och att jag skulle sluta lägga mig i vad hon gjorde.


Kan dock tillägga att det blev ett ganska långt förhållande, närmare två år. Hon låter kanske som en riktigt bitter kärring men tvärtemot det är hon verkligen inte.


Så nu så här i efterhand så kan jag tycka att jag kanske var lite väl tråkig, ospontan och enformig.


Följde med på fester hos och med nytt folk med ett suck. Tveksam till spontana saker. (Givetvis så hände det oftast att jag var taggad på det) Var lite för bekväm lite för många kvällar, det vill säga slå på en schysst rulle och krypa ner i sängen tillsammans framför att sätta sig på en kall busshållplats och vänta på bussen för att sticka till någon fest som i slutändan skulle suga chuck norris knoge.


Det var mest för att jag har så otroligt svårt med nytt folk. Ett första intryck är väldigt viktigt för mig. Vilket jag inte fick speciellt goda intryck av för mitt ex's bästa vänner umgås med riktigt sliskiga brats. De får vad de pekar på. Tror att man kan köpa till sig kärlek eller tjejer. Även fast hon aldrig någonsin skulle ha ögon för någon annan utom mig så kände man en svag nyans av svartsjuka eller konkurans.


Barndomspolarna hängde man ju med periodsvis när hockeyn var som lugnast. Men man växer ju ifrån folk. När man är barn/ungdom så förändras man så mycket som person och inte riktigt klickar med samma individer.


Så då när jag hade slutat med ishockeyn och skaffat mig en flickvän så blev fritiden plötsligt blivit väldigt stor hade man ju inte samma sug att umgås med de gamla polarna från skoltiden. De detsamma med mig. Det kändes som att det var dags att gå vidare, jag hade kommit längre i livet än vad de hade gjort, därför kände jag mig mer mogen.


Mitt ex som då även var min absolut bästa vän spenderades en större del av min fritid med henne, vi passade så ofantligt bra ihop även fast vi var så pass olika som personer.


Två så pass starka individer trodde man att man kunde gå hur långt som helst med. Även fast jag redan för en vecka sedan att vårt förhållande hade gått ut sitt bäst före datum.


När gymnasiet drog igång så lämnade jag min lilla kommun norr om Stockholm och började åka tåg in till stan. Jag såg detta som det perfekta tillfället för att skaffa sig nytt umgänge på. Helt värdelöst val, så många elever hoppade av första året. År två blev vi ihopsatta med en annan klass, vilket blev ännu en besvikelse. Har några få klasskompisar jag trivs med, men som jag aldrig har träffat utanför gymnasiet.


Så nu tänkte jag skippa skitsnacket om mitt lite upp och ner vända liv och återgå till kvällen då allt slutade.


Som en granat från ingenstans fick jag efter vårt lilla gräl sms som som kan förkortas med "Ta bort mitt nummer och förvinn från mitt liv, vill aldrig höra av dig igen". Sagt och gjort tog hon bort mitt nummer och tog bort mig från instagram.


Just då tog jag det inte speciellt hårt, förstod egentligen inte innebörden.


Men i måndags så förstod jag det mesta av vad hon tänkte och tyckte.


Vi två hade olika perspektiv och förväntningar om livet och intressen som ledde oss ut på fel spår. Vi var unga och dumma som trodde att förhållandet skulle funka, det funkade lite för länge.


Så oegoistisk som hon är så hade den frasen hon skrev till mig.


(försvinn från mitt liv grejen)


Hade då varit att jag skulle glömma bort henne enklast som möjligt. Att jag då skulle tycka att hon var elak och det hon sade var oacceptabelt samt att jag förtjänar någon bättre än henne.

Att vara arg på henne för att lättare glömma bort henne.


Även fast vi två älskade varandra så mycket att ingenting egentligen skulle kunna dra oss isär från varandra. Hon är väldigt mycket mognare än mig så det krockade lite också. Men hon vill att jag ska uppleva mer saker, vara ung, vara dum och få mer erfarenhet av tjejer och förhållanden så att vi kanske i framtiden hittar tillbaks till varandra.


Finns så otroligt mycket mer att skriva så om folk uppskattar den här tråden och är nyfikna på mer så kommer jag göra en del EDITS på denna tråd.


Dagarna spenderas framför Bf3 och LoL. försöker vara social och träffar polare så ofta jag kan och gör spontana saker.

Men nu sitter man här med skägget i brevlådan och är inne på sin tredje sömnlösa natt med hjärtat som pulserar så hårt att det känns som att det ska flyga ut genom bröstkorgen. Då man gjorde misstaget att nästan förlita hela sitt sociala liv på brudens vänner och deras vänner så har jag just nu tappat det mesta.


Så för att avsluta det hela.


Vad fan gör man av sitt liv nu? Dagarna och kvällarna är okej, man tänker inte så mycket på det.

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..