×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
2

problem med marklyft (övning)

Postat av walle026 den 3 Augusti 2015, 15:04
45 kommentarer · 1 654 träffar
yolo fragbite

Har lite problem när jag kör marklyft.

Jag har begått ett klassiskt misstag, bara träna armar och bröst, men har nu börjat köra benböj och marklyft, efter ca 1 års träning.

Man ska ju försöka behålla svank genom hela lyftet och där är mitt problem.
När jag värmer upp på 60kg så är det inga problem med min form, men när jag höjer till 80kg så kan jag inte behålla min nedre rygg rak när jag lyfter, kan det vara att jag har för svag bål? jag tränar aldrig mage så det kanske kan ligga någonting bakom det?

När jag kör mark så håller jag höften så långt ner som möjligt och blicken uppåt precis som man ska men när jag höjer till högre vikter så kan jag inte hålla nedre ryggen rak och detta problem gör så jag inte kan öka i styrka för jag kan aldrig öka vikten. Jag har försökt köra 5x5 programmet, men det går inte för när jag höjer vikten så blir min rygg böjd så jag är fast på samma vikt hela tiden lixom :(((( wattafak ska man göra fragbite...

Bara seriösa svar tack, av er som faktiskt vet vad ni pratar om, och har lite erfarenhet inom detta ämne.
Resten, håll er borta tack :)

mvh

45 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 45 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..