×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
12

Från 5.000kr till över 2milj på 4år.

Postat av Omegahund den 18 Maj 2015, 23:29
56 kommentarer · 4 443 träffar
Hej, en del av er har säkert läst min tråd "Jag kommer snart bli rik"

http://fragbite.se/forum/ovrigt/ovriga-tradar/thread/1161205/jag-kommer-snart-bli-rik

Idag passerade aktien jag ligger tyngst i 100kr och jag passerade 2milj SEK på mitt ISK (investeringssparkonto).

Jag har på ca. 4år gått från att ha i stort sett inga pengar och bo hemma till att ha en jättefin lägenhet och 2milj på kontot.

Ska nu sluta skriva här på fragbite men tänkte dela med mig av lite tips först;

1. Börja spara pengar i tid! Börja spara redan i högstadiet om ni kan, ni kommer tacka er själva senare. 200kr / månaden blir rätt mycket efter några år. Något är bättre än inget.

2. Ha ett mål, att flytta hemifrån t.ex. En okej 2a i göteborg kostar ca 1,8milj idag, kontantinsatsen för den är 270.000kr, det tar tid att spara ihop det.

3. Försök få ett helgjobb eller annat extra jobb. Bättre cashflow gör allt lättare.

4. Sköt skolan. Seriöst, det är viktigare än man tror. Dåliga gymnasiebetyg = ingen framtid. Eller iallafall svårare framtid.

Jag har dåliga gymnasiebetyg och vill läsa vidare på högskola nu men jag kommer inte komma in där jag vill p.g.a. att jag inte brydde mig om mina betyg.

Tack för mig.
Föregående tråd
Nästa tråd

56 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 56 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..