×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Flickvän deprimerad

Postat av VHS-band den 21 Augusti 2014, 20:36
80 kommentarer · 4 208 träffar
hej! Detta kommer säkert bli en lång text, so prepare yourself.

Vart för ca 1 månad sen tillsammans med en jättetrevlig och söt tjej som jag verkligen gillade(mitt första förhållande sen 7an, går i 3an nu). Det jag inte visste var att hon har vart i depression de senaste 5-6 åren så hon är otroligt bipolär och instabil vid olika tillfällen.
Grejen är att jag vet inte hur mycket jag orkar, allt jag gör blir fel känns det som. T ex för några dagar sen bad jag henne att inte slå mig (ni vet "lekslå") i ansiktet, hon sa förlåt och sen fortsatte sen ville hon kyssa mig, men gamern som jag är säger jag ba på skoj "nu är det cooldown på 5 min innan du kan kyssa mig igen". Då lägger hon sig i min säng och blir tyst. Så ligger hon i typ 1 minut tills jag frågar vad som är felet. Då vänder hon sig om med tårar i ansiktet och säger "vad tror du?!". Jag frågar om hon blev ledsen över att inte få kyssa mig vilket tydligen var fel.

Enligt henne får jag henne att känna sig dryg och jobbig mot mig vilket får henne att hata sig själv. Notera att jag aldrig har sagt så till henne någonsin, känner mest att detta är ett otroligt onödigt och omoget "bråk". Glömde att nämna att jag är 96 och hon 97.
Iallafall så fortsätter hon vara sur ett tag till tills hon ger sig och blir superglad och hyper.

Dedär är ett ganska vanligt exempel, frågan är hur jag ska kunna vara tillsammans med en person som inte tål att jag säger till när jag inte vill?

Ett annat exempel är när vi var och åkte buss, sov hela vägen hem och när vi kom fram hem till mig och satt och kolla på film sa jag "Åh va gott det skulle vara med en negerboll just nu" (fick en snapchat av en polare som käkade hemgjorda).

jag har alltid sagt negerboll, visst kan jag undvika att säga det om en mörkhyad person är med eller är i närheten men tänkte inte att det skulle vara någon big deal just då eftersom det bara var hon och jag.
Då spårar det totalt. Hon blir pissförbannad/"besviken" på mig för att jag är rasist (vilket jag verkligen inte är). Så jag blir lätt förolämpad och frågar varför hon kastar ut en rasiststämpel på mig, då säger hon att neger är det värsta ordet någonsin och det äcklar henne att jag ens nämner det ordet och säger åt mig att sluta säga det omedelbart. Jag blir arg och säger att jag får säga vad jag vill, och då kastar hon ut sig att jag är en jävla rasse samt att hon inte trodde att jag av alla skulle vara en rasist samt att jag skulle ha sagt något innan vi ingick i ett förhållande. Vilket är lite kul eftersom hon inte har sagt ett knyst om att hon har depression till mig förns 8 dagar sen.
Så vi surar och säger inget till varandra på ca 15min, sen vänder hon sig om och pussar mig i pannan och säger att jag inte ska vara tjurig över något sådant men ber mig även att sluta säga negerboll.

vad ska jag göra? Sitter med ångest över om jag ska göra slut med henne. Men det är så jävla skrämmande då hon säger att jag betyder allt för henne och hon inte vet vad hon skulle göra utan mig (hon har misslyckat med självmord en gång för 1 år sen). Så jag vågar inte lämna henne ifall hon skulle göra något dumt..
Uppdatering skriven 5 September 2014, 23:08
UPPDATERING.
Nu är det slut mellan henne och mig. hon fortsätter dock trakassera mig i skolan med att kasta ur sig att jag har svikit en person i depression som "behöver" hjälp.
Är nu mest förbannad att jag spenderade tid på en sådan patetisk jävla person som är i sånt behov att få kuk i sig att hon sprider falska rykten om sin familj (Att dom slår henne osv) för lite medkänsla och empati. Jävla äckel, fyfan.

Har tappat suget helt och håller när det kommer till förhållanden, så nu jävlar blir det datorn tills man är 25 sen får jag se om suget är tillbaka.
tack för alla svar iaf! <3<3<3<3
Föregående tråd
Nästa tråd

80 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 80 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..