×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
0

Gymnasiet

Postat av FRISKOCHGALEN den 15 September 2014, 09:35
35 kommentarer · 773 träffar
Hej!

Jag har förhoppningar att jag har vänt mig till rätt forum om detta.



Jag har i skrivande stund gått cirka en månad utav andra året på gymnasiet.

Låt oss börja med högstadiet. Jag som person har aldrig varit den som har 100% närvaro, den som har A på alla prov eller liknande. Jag är den som knappt är där, vilket ingen lärare förstår då jag har väldigt lätt för mig. Jag bara orkar inte med skolan, det tar verkligen på mig att åka dit.

Jag vet att man inte "BÖR" hoppa av skolan, jag har bara inte orken. Den finns inte där.
Går det att klara livet utan gymnasiebehörighet?
Jag är klar med Matte, Svenska och Engelska samt några enstaka kurser.. Vilket kanske inte spelar någon som helst roll egentligen? Vad vet jag.
Har hört båda svaren.
"Har du inte alls någon motivation så ska du inte slösa tre år på gymnasiet"
"Är du alldeles från vettet, hur ska du klara din framtid? Utan gymnasieutbildning får du inga jobb???"
"Gå inte tre år om du inte går all in, klarar du dig inte så har du kastat bort tre år från ditt liv" - citat från matteläraren

Så nu till er - Finns det någon här som hoppat av? Någon som kan berätta hur dem kom dit dom är idag?

mvh väldigt kluven pojke, 17år.

Föregående tråd
Nästa tråd

35 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 35 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..