×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

DotA 2

Valve talar ut om DDoS och förklarar lösningar

1
Det har nog varit svårt att missa de extrema problemen Valves servrar har haft på sistone. Igår talade de ut till deras spelarbas och presenterade sina lösningar.
DDoS-attacker är ett problem runtom i hela esport-scenen, i allt från Dota 2 och Counter-Strike: Global Offensive till konsolspel som FIFA. Valve, företaget bakom de förstnämnda spelen, har nu skrivit ett blogginlägg där de förklarar hur problemen, liksom övriga laggincidenter, ser ut i Dota 2 och har även presenterat olika former av lösningar.

Enligt Valves blogginlägg kommer attackerna olika former, vars lösningar har olika svårighetsgrader. Det mest problematiska tycks vara attacker mot hela regioners datacenter, där de förklarar att teamet måste vara uppmärksamma om dessa attacker när de händer, samtidigt som de bygger ett skydd mot attackerna som skall hålla i längden. Även attacker mot enskilda servrar skall vara en vanlig metod, men på den fronten har teamet släppt flera olika fixar under den senaste månaden.

"We’ve recently updated Dota 2, Dota TV servers, and Steam itself to better protect that IP address. We have also improved the local lobby system so it can function as a better fail safe for tournaments, in case the IP address leaks out through other means, such as human error or third party software," berättar Valve i sitt blogginlägg.

Någonting som även varit vanligt i Sydostasien och Sydamerika är ett sorts lagg där regionernas egna ISP är problemet. Där kommer utvecklarna i slutet av veckan ha implementerat ett övervakningssystem som kommer att ge dem mer information för att kunna hitta lösningen på problemet.

"Good networking connectivity is a requirement for a good Dota 2 experience. While we work on the core problem, we’re also working on reducing its effects – this week’s update includes improved detection of Poor Network Conditions. Previously, our detection algorithm was only triggered when multiple players completely lost connection to the game server. This new algorithm will now monitor the actual quality of the server’s connection to its players, and trigger in the case of poor connectivity for multiple players. Matches flagged as having Poor Network Conditions will be immediately safe to leave, and won’t record their results", avslutar utvecklarna med.

Om det kommer lösningar på problemen återstår att se, och det är även oklart om denna utveckling kommer att implementeras i systerspelet CS:GO, vars proffsscen drabbas oerhört när det kommer till DDoS-attacker.

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..