×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Counter-Strike: GO

Pistolförändringar och buggjusteringar — här är månadens första patchnotes

2
Duckhopp-buggen har blivit justerad i samband med Valves senaste uppdatering som också ger spelarna en försmak på pistolförändringar. Här är Counter-Strike: Global Offensives senaste uppdatering.
Spelare över hela världen tog sig tiden att lära sig duckhopp-buggen i samband med att BIG visade upp dess styrka mot Faze Clan och Cloud9 under PGL Major Krakow. Den tyska femman använde den ett flertal gånger för att få information på Infernos quad och banan, vilket övriga spelare ansåg vara en form av "wall-hack".

Valve har justerat first-person-kameran för att vara i linje med vad som händer i tredjeperson. Detta innebär att en spelare kan se motståndarens huvud om denna försöker använda sig av buggen. I samband med justeringen har Valve även tagit bort det tysta landningsljudet. Spelare kunde tidigare undgå landningsljudet om denna duckade mitt i hoppet och ställde sig upp precis innan markkontakt, vilket inte kommer fungera efter denna patch.

En annan förändring som äntrar Counter-Strike: Global Offensive är pistolerna. Valve ger spelarna en försmak genom att förändra terroristsidans favoritpistol, Tec-9. En förbättrad noggrannhet vid första skottet och reducerad noggrannhet vid hög skottfrekvens. Ammunitionen till pistolen har blivit reducerat tillsammans med det befintliga magasinet.

Samtlig information kring diverse förändringar finnes nedan, detta är en sammanslagning av två noteringar från Valve, från den första och den andra augusti.
[ GAMEPLAY ]
– Shipping initial changes to pistols with the goal of emphasizing skillful use of the weapons, beginning with the Tec-9.
— Tec-9: The Tec-9 has been adjusted to emphasize aiming while retaining the weapon’s high mobility. The current changes include:
– – slightly improved accuracy when taking a single shot
– – significantly reduced accuracy when firing rapidly
– – magazine and reserve ammo reduced to 18 and 90, respectively
– Extended the existing camera height restriction system to include cases where a player is in the air, preventing the first-person camera from rising above their third-person head.
– Players will now make a landing sound if they un-crouch while crouch-jumping.
– Fixed several inconsistencies where sounds were not broadcast when a player was occluded by a wall. (Thanks, simpleavaster!)

[ KRAKOW 2017 ]
– Engraved the Krakow 2017 Champions on the in-game trophies, and adjusted the inspect animation to make engraved champions readable.
– Adjusted the trophy icon silhouette to disambiguate Major Championship in-game trophies from other coins.
– Added commemorative graffiti.

[ MAPS ]
– Fixed some minor graphical bugs on Inferno.
– Added support for Wingman game mode on Overpass.

[ SOUND ]
– Upgraded several surface sounds to 16-bit for HRTF support.

[ MISC ]
– Several performance optimizations in sound playback.

[ LINUX ]
– Cleaned up the way CS:GO launches so there is one fewer process
Den första turneringen som kommer använda sig av förändringarna kommer vara DreamHack Masters Malmö som spelas mellan den 30 augusti och 3 september.

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

DisplayTemplate("related");?>
Laddar..