Counter-Strike: Global Offensive är ett spel ständigt i rörelse, vilket ofta bäddar för uppdateringar till allt från vapen till kartorna man spelar på. I nattens uppdatering har just dessa kartor fått lite fokus, även om uppdateringen inte är alltför stor.
På Dust2 har man flyttat en lampa i T-spawn som tidigare blockerat synen för en, låt säga, AWP-spelare som vill sikta ner i mitten. Ovanpå detta har T-spawn även fått sig en minnesbild i graffiti-tappning med en spelare som håller fyra AWP:s i hand, detta för att minnas fnatics OT-move i major-finalen. Värt att notera är att detta blir den tredje gången Olof "olofmeister" Kajbjer har ett finger med i någonting som får en minnesdetalj i spelet (1, 2).
På Cache har man även bland annat uppdaterat den alltid lika irriterande trucken som står vid A-site, detta genom att sänka sätet så att det nu är lite friare sikt in i A-main. Utvecklarna har även gjort ett försök att lösa steg-buggen på Train, men skall ha misslyckats med att göra fixen omfattande. Fokuset låg på stegen vid T-main, men buggen tycks finnas på varje tåg-stege över hela kartan.
På Dust2 har man flyttat en lampa i T-spawn som tidigare blockerat synen för en, låt säga, AWP-spelare som vill sikta ner i mitten. Ovanpå detta har T-spawn även fått sig en minnesbild i graffiti-tappning med en spelare som håller fyra AWP:s i hand, detta för att minnas fnatics OT-move i major-finalen. Värt att notera är att detta blir den tredje gången Olof "olofmeister" Kajbjer har ett finger med i någonting som får en minnesdetalj i spelet (1, 2).
På Cache har man även bland annat uppdaterat den alltid lika irriterande trucken som står vid A-site, detta genom att sänka sätet så att det nu är lite friare sikt in i A-main. Utvecklarna har även gjort ett försök att lösa steg-buggen på Train, men skall ha misslyckats med att göra fixen omfattande. Fokuset låg på stegen vid T-main, men buggen tycks finnas på varje tåg-stege över hela kartan.
MISC
• Fixed an FOV zoom bug caused by crouching immediately after a zoomed-in shot.
• Fixed a case where rapidly pressing a key while loading into a competitive game would prevent the client from spawning.
• Adjusted the molotov/incendiary grenade extinguishing distance.
• Fixed mouse cursor being visible and eating keyboard input during Demo playback.
LINUX
• Added SIGINT handler to issue a graceful sv_shutdown.
• Added SIGTERM handler to quit the server.
MAPS
Dust2:
• Fixed a spot near mid doors where C4 could get stuck
• Fixed some texture bugs in A site
• Raised lamp near T spawn towards mid
• Added commemorative grafitti
Train:
• Fixed a ladder bug close to T entrance to A
• Fixed a bug where grenades could fall into traintrack grooves and not deal any damage
Cache:
• Improved the silhouette of forklift to facilitate better firefights
• Fixed an issue where weaponry could become irretrievable beneath vent (Thanks JoshOG!)