×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Counter-Strike: GO

Ny eSport låda och kartförändringar i nattens CS:GO-uppdatering

1
I nattens uppdatering får vi bland annat se en ny eSport-låda och ett fokus på kartförändringar och bullet penetration.
Under nattens gång släppte Valve en 150MB stor uppdatering där vi bland annat kan se en ny eSport-låda med nya skins och förändringar på populära kartor såsom Dust2 och Mirage.




På bilden ser vi M4A4 | Bullet Rain (Klicka på bilden för att se alla nya vapen)


Operation Breakout

I förra veckan släppte Valve deras nya Operation Breakout och man har i och med nattens uppdateringen lagt till ett antal saker för förbättra spelupplevelsen. Man har t.ex. lagt till ett stort antal missions för en mer varierad spelupplevelse och man har också lagt till möjligheten att ta bort ett mission såvida man inte lyckats slutföra det inom en viss tid.

Kartförändringar och bullet penetration

Något som var mycket omtalat efter förra veckans uppdateringen var förändringarna till wallbanging som gjorde det möjligt att t.ex. döda någon med ett AWP-skott igenom dubbeldörrarna på Dust 2. Inte nog med att man ersatt trädörrarna med ståldörrar på den populära kartan, man har även minskat bullet penetration-värdet på AWP, G3SG1 och SCAR-20 för att deras stora skada redan tillför till ett tillräckligt stort bullet penetration-värde.

Utöver förändringar på Dust 2 har man också gjort småjusteringar på kartan Mirage för att lättare visa vart man kan wallbanga och inte. Ett exempel visas tydligt i connector där man nu satt upp plankor mot A-trappan. Man har också gjort det möjligt igen att kunna skjuta igenom väggen mellan B-site och köket i B-hus.

Bugg(?) förhindrar möjligheten till multi-kills

Snabbt efter uppdateringen publicerade reddit-användaren Caddy77 en video som demonstrerar att det inte längre går att få två frags med ett skott. I videon kan man se Caddy77 bland annat testa och skjuta ett AWP-skott igenom huvudet på flera fiender varpå skottet helt plötsligt stannar efter den första fragen och inte orsakar någon skada alls på fienden bakom. När han sedan testar och skjuta igenom benet på en motståndare för att senare träffa huvudet på en fiende bakom funkar det dock prima och båda tar skada. Huruvida detta är en bugg eller om Valve vill förhindra möjligheten till multikills är i skrivande stund oklart och användare på reddit har varit minst sagt missnöjda. Videon i fråga kan man hitta nedan.




Här under kan ni hitta samtliga förändringar som kom i nattens uppdateringar.

Tryck här för changelog



CSGO

Introduced the new eSports 2014 Summer Case.

OPERATION BREAKOUT

— Added quick link to Operation Journal on player profile.
— Added several new missions to the mission drop list.
— If you have two missions that you haven't been able to complete for some time and you are
eligible for next mission drop, you are now allowed to delete one of your current missions.
— Journal will auto-close when a competitive match is found.
— When exiting a lobby, the mission panel now enables properly.
Fixed an overlapping mission panel in Play With Friends lobby.

GAMEPLAY

— Adjusted penetration system to have bullets lose less damage for travelling through mass and more for the initial impact.
— Increased penetration bonus slightly for penetrating objects that start and end with plastic and cardboard surfaces.
— Penetration Power for AWP, G3SG1 and SCAR-20 has been lowered slightly because their damage naturally gives them higher penetration.
— Fixed bad penetration results with surfaces that started bsp and ended displacements or vice versa.
— Fixed bad penetration results when penetration exit surface was a nodraw surface.
— Penetrating a glass surface no longer erroneously consumes more damage on impact than other more solid surfaces.
— sv_showimpacts_penetration now shows how far a bullet penetrated before it terminated and stopped travelling.
— sv_showimpacts_penetration now shows when the bullets stops.

SDK

— Added key "Only Spawn-Valid Destinations" to trigger_teleport that allows mapper to ignore teleport targets that are not valid player spawn positions ( blocked by geometry or other players ).
— Added new demoinfogo.exe command line tool. Run this on a demo file and it will dump out demo packet info to the console. The source code is available in demoinfogo.zip.

MISC

— Added context menu for all items that tells you how many items you need to fulfill a trade-up contract (entry links to the marketplace, pre-filtered for items that can fulfill the contract).
— Fixed overview images not loading for custom maps with the dds embedded in the bsp.
— Added a default image to the loading screen.
— Additional work on memory savings for servers. Memory consumption should now be 50% or less of what it was two weeks ago.
— Additional work on memory savings for clients. Memory consumption should be about 165 -MB less than it was two weeks ago, which should improve stability on 32-bit Windows.
— Fixed async rcon socket connections from OSX clients to be fully compliant with standard (thanks protonic86).
— Fixed a bug that could cause packet loss on Windows servers.
— Suiciding players or players who died naturally (like world damage) can no longer "save" another player.
— "You saved X" won't show if the player on your team who you saved is an enemy (like if mp_teammates_are_enemies is on, for example).

MAPS

MIRAGE

— Updated look of inner middle window wall materials.
— Updated the Catwalk to Kitchen window bang to better visually designate what is bangable and what isn't.
— Replaced the vent cover in window room with one that allows more visibility through it.
— Connecter to A wall now has a blown out, wood covered wall on the left to visually designate
a bangable spot to allow more options for taking/retaking A.

DUST

— Replaced all game-play affecting double doors with the new metal ones.

DUST2

— Replaced all game-play affecting double doors with the new metal ones.
Fixed some bad geometry in various places that allowed bullet penetration when it shouldn't.

INFERNO

— Replaced non-wallbangable coil at B with bangable variant.
— Thinned half-wall at B to allow banging down from site.

OVERGROWN

— Fixed various exploits that allowed you to reach unintended areas.
— The windows along the top of B are now breakable on T side, the same as they are on CT side.
— The roof windows at Inside are now breakable.

INSERTION

— Fixed players getting stuck on each other after a teleport in competitive.
— Added cover and some foliage to east side of hostage rescue.
— Added buyzones at teleport destinations.
— Removed collision from villa windows when glass is broken so grenades can be thrown through them.
— Minor lighting and visual work.

CASTLE

— Moved T spawn further away from bomb sites to increase the time it takes to reach them.
— Moved CT spawn closer to A.
— Added a big column to A spiral stairs, removed well.
Increased brightness.
— Added another light outside of hut.
— Decreased reflections on windows.
— Other minor improvements.

52 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 52 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..