×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Counter-Strike: GO

CS:GO: Hitboxen ska vara mer precis

1
På Counter-Strike.net har CS:GO-utvecklarna sin egna lilla blogg där de ofta publicerar intressant fakta om utvecklingen av Counter-Strike: Global Offensive.
Under gårdagen skrev man något intressant gällande det kommande spelets hitbox. En mer precis omkrets kring modellernas huvud gör det svårare, men mer rättvist, att få headshots.
In Counter-Strike: Source the generous hitboxes expanded on the character’s model. In CS:GO the hitboxes more accurately portray the character. A near miss? Is a miss.
Många känner säkerligen att hitboxen är ''buggad, men bra'' i Counter-Strike 1.6 men Valve kände, trots kritiken, att detta var en positiv skillnad mellan spelen.
The actual hitboxes surrounding the characters in 1.6 are generous, like in CS:S, but the models are smaller, so they’re harder to hit. So this was one change where we wanted to split the difference between the two games. We use the more appealing larger model size but still force players to be more accurate.
För att läsa hela inlägget, och även se grafik som jämför CS:GO-hitboxen med den som fanns i Counter-Strike: Source tar ni er till blogginlägget på Counter-Strike.net.

132 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 132 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..